Radikális üzemmódra vált a Tanítanék Mozgalom
Ilyen volt a Tanítanék Tanévzáró. Videó összefoglaló a tüntetésről.
Ilyen volt a Tanítanék Tanévzáró. Videó összefoglaló a tüntetésről.
Miért sírnak már megint a tanárok, állandóan emelik a fizetésüket, nyáron nem dolgoznak és év közben sem túl sokat – nagyjából ezekkel a sorokkal kezdődött a miskolci Herman Ottó Gimnázium tantestületének nyílt levele, amelyhez villámgyorsan országszerte csatlakoznak iskolák, intézmények és magánszemélyek. A tanárok fellázadtak a kormány által reformoknak hazudott intézkedések ellen, és arra akarták felhívni a figyelmet, hogy a magyar oktatási rendszer az összeomlás szélén áll.
Hónapokon keresztül több tüntetés, polgári engedetlenségi akció, munkabeszüntetés és sztrájk mutatta meg erejüket, kiállásukat a hivatásukért és a gyerekekért. A tanárokhoz országszerte szülők, diákok és más szakmai szervezetek is csatlakoztak: kockás-inges mozgalom söpört végig az országban, a szülők nem engedték iskolába a gyerekeiket, tömegtüntetések voltak Budapesten és vidéken is.
Hogy élték meg ezt a hat hónapot a mozgalmat belülről ismerők? Eredményesnek érzik-e, az eddigi fejleményeket? Hisznek-e még abban, hogy a kormány leül velük tárgyalni és érdemi változásokat tudnak kiharcolni? Feladják a harcot, vagy tovább működik a mozgalom?
A film az introblog.hu videóblog első egész estét dokumentumfilmje, készítői Kresalek Dávid és Soponyai Dóra.
Az introblog.hu a tanárok immár féléve tartó kiállásának minden mozzanatát végigfilmezte. Ezeket a kisfilmeket a blogon már láthatták az érdeklődők. A filmhez az alkotók interjúkat készítettek a tanármozgalom vezetőivel, emblematikus alakjaival, ezeket fűzték össze az elmúlt hat hónapban készített anyagokkal, így született meg a Kockás forradalom című dokumentumfilm.
A kispesti Karinthy Frigyes Gimnázium diákjai évek óta vesznek részt egy nemzetközi programban, projektjük a KarMUN – Karinthy Model United Nations nevet viseli.
Öt diák kezdeményezésére az idei tanévben a KarMUN programhoz egy képzőművészeti projekt is kapcsolódott, melybe neves kortárs művészek is részt vállaltak. Az Art Projekt Group csapatával beszélgettünk háborúról, migrációról, és ezek művészi interpretációs lehetőségeiről.
A Zöld Kakas Líceum egy második esély középiskola. Az intézmény érdekes kísérleti pedagógiai programot indított 3-10 éves kisgyerekeknek Gyémánt néven. A programba bekerült gyerekekre jellemző, hogy a hagyományos iskolai kereteken belül nem, vagy csak komoly konfliktusok árán boldogulnak. Egyes képességeik kiemelkedően jók ( például magas szinten írnak, olvasnak, számolnak, sokszor kiemelkedően kreatívak), míg más részképességeik megerősítéséhez (például szociabilitás) támogatásra, segítségre van szükségük. Az iskola Dr. Gyarmathy Éva pszichológus konzulensi segítsége mellett ezeknek a kicsiknek és nagyoknak szervez különleges programot.
Egy izgalmas pedagógiai kezdeményezés, avagy hogyan lesz a Félkrajcárból Gyémánt?
Videó a Szülői összefogás gyermekeink jövőjéért csoport szórólap osztó akciójáról.
A Hősök terétől vonultunk a tüntetőkkel együtt a Tanítanék Mozgalom március 15-ei demonstrációján.
Február 29-én Nem leszek suliban néven szülők hirdettek szolidaritási akciót a közoktatásban dolgozókkal, melynek keretén belül nem engedték iskolába gyermekeiket. Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium végzős diákjai szolidaritási programot szerveztek Rendkívüli Alternatív Hétfő néven. A diákok vállalták, hogy az iskolától távol maradó gyerekeket felügyelik, számukra érdekes tevékenységeket, tanórákat szerveznek. A szervezők célja ezzel a segítségnyújtás volt azoknak a szülőknek, akik egyetértenek a kezdeményezéssel, de nem tudják megoldani gyermekük felügyeletét.
Több százan demonstráltak fehér virággal a Klik által vegzált telekis tanárok mellett.
A pedagógus tüntetésen a demonstráló tanárokkal, diákokkal és szülőkkel beszélgettünk.
Ott voltunk a miskolci pedagógus tüntetésen, ahol több mint ötezren demonstráltak.
Tegnap folytatódott a hétfőn megkezdett demonstráció: több százan vonultak a szétdarabolásra ítélt Corvinus egyetem Villányi úti kampusától a Szalay utcába, az EMMI épületéhez.
A demonstrációt a Corvinus egyetem hallgatói szervezték, tiltakozva az feldarabolása ellen: január elsejével a Corvinus három budai karát a gödöllői Szent István Egyetemhez akarják csatolni. A Corvinus szenátusa elutasította az egyetem feldarabolásának tervét, de ezt figyelmen kívül hagyta a minisztérium. A Corvinushoz tatozó több hektáros Budai Arborétumot a tervek szerint értékesíteni fogják.
A Bélaműhely és Kovács Petra közös zenepedagógiai kísérlete.
A zsonglőrködésről mindenkinek a cirkusz jut eszébe, pedig kiváló hobbi, vagy akár oktatási módszer is lehet.
A Zsonglőr Találkozón jártunk…
Aktuális kiállításaihoz kapcsolódóan művészetpedagógiai foglalkozásokat indít az A38 Hajó kisebb és nagyobb diákoknak. Az interaktív foglalkozások célja a gyerekek kreativitásának felszabadítása, a kortárs kultúra élmény alapú megismertetése.
A portfólió kitöltése közben beszélgettünk Incze Ilona középiskolai tanárral. Egy pedagógus gondolatai a tanári portfólióról.
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának közleménye a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ egyéves tevékenységét méltatja. A Hálózat a Tanszabadságért szervezet videóüzenetben válaszol a közleményre.